Co to jest coaching biznesowy?

Coaching biznesowy stał się powszechną i ważną praktyką dla prezesów i właścicieli firm, którzy chcą rozwijać siebie i swoje firmy. Mimo to wielu liderów biznesu tak naprawdę nie rozumie, czym właściwie jest coaching . Krótko mówiąc, coaching biznesowy to oparta na współpracy relacja między właścicielem firmy lub dyrektorem generalnym a profesjonalnym trenerem, mająca na celu strategiczny rozwój udanego biznesu. A czym zajmuje się trener biznesu? Rolą coacha – ogólnie, ale szczególnie tak, jak widzimy to w EMyth – jest pomoc w zaprojektowaniu wizji Twojej firmy, która będzie zgodna z Twoimi wartościami i celami, jakie stawiasz sobie w życiu. Mając tę ​​wizję w ręku, zapewniają wskazówki, wsparcie i odpowiedzialność, których potrzebujesz, aby wyznaczać i realizować swoje cele, umożliwiając przeniesienie firmy z miejsca, w którym jest, do miejsca, w którym chcesz , aby był.
Dlaczego potrzebujesz trenera biznesu?

Zatrudnienie trenera biznesowego nie jest zatrudnieniem doradcy, który nie wymaga kontaktu z klientem ani konsultanta branżowego, aby przyjechał i naprawił Twoją firmę. I jest wielu ludzi nazywających się trenerami biznesu, którzy nie mają żadnych prawdziwych akredytacji zawodowych ani stowarzyszeń. Może być trudno wiedzieć, komu można ufać — nie tylko jeśli chodzi o ich metodologię czy jakość szkolenia, ale także o podejście do biznesu i życia w ogóle. Praca z coachem to głęboko osobiste zaangażowanie. I na pewnym poziomie kupujesz to, kim są i dlaczego robią to, co robią.

Od 1977 roku, kiedy nasz założyciel Michael E. Gerber założył nowoczesny coaching biznesowy , pomogliśmy dziesiątkom tysięcy właścicieli przekształcić ich firmy dzięki naszemu unikalnemu i sprawdzonemu podejściu. Wiemy, czego potrzeba: zaufane partnerstwo i strategiczny plan działania , który usystematyzuje każdy obszar Twojej firmy.

Oto, czego powinieneś oczekiwać od coachingu biznesowego:
Zaufane partnerstwo

Coaching biznesowy nie jest konsultingiem ani terapią. Jednym z powszechnych nieporozumień jest to, że trenerzy biznesu będą zachowywać się bardziej jak konsultanci, wykonując za Ciebie pracę polegającą na rozwijaniu Twojego biznesu — nie będą. Trenerzy pomagają wyznaczać kierunek i dostarczają informacji zwrotnych, narzędzi, wskazówek i perspektywy. Stanowią również czynnik odpowiedzialności, który uważamy za coś, czego większość właścicieli firm potrzebuje — kogoś, kto pomoże im skupić się na ich celach.

Dobry trener biznesu nie mówi ci po prostu, co masz robić lub słucha, bez udzielania informacji zwrotnej. Dobry coach biznesowy to ktoś, komu można zaufać — ktoś, kto ma umiejętność diagnozowania konkretnych i systemowych problemów w Twojej firmie i wie, że aby uzyskać realne wyniki , musisz sam wdrożyć rozwiązania.

Bycie dobrym słuchaczem i mądrym podejściem do biznesu to kluczowe cechy każdego coacha. Nie mogą ci pomóc, dopóki nie zrozumieją, co sprawia, że ​​dobry biznes jest dobry, a świetny biznes wspaniały . Aby naprawdę być partnerem, muszą dbać o ludzi i chcieć Cię poznać, aby mogli zrozumieć, dlaczego w ogóle poszedłeś do biznesu.

Świetni trenerzy są cierpliwi. Ich zadaniem jest pomóc ci wyjaśnić, co musi się wydarzyć dalej, ale czekają, aż podejmiesz te działania. I oczywiście trzymają stopy w ogniu na twoich celach. Świetny trener kieruje się jedną zasadą: masz już podstawowy składnik do przekształcenia swojego biznesu — możliwość zmiany sposobu, w jaki się z nim odnosisz.
Ciekawość i odwaga od Twojego trenera

Świetny trener ma w równym stopniu ciekawość, jak i odwagę. Wykorzystują swoją ciekawość, aby przyjrzeć się każdemu zakątkowi Twojej firmy, aby znaleźć podstawową przyczynę, dla której sprawy utknęły w martwym punkcie lub stagnacji . Świetny trener zadaje właściwe pytania we właściwych momentach — coś, co może zrobić tylko wtedy, gdy ma przeszkolenie i doświadczenie. A świetny trener biznesu ma odwagę być z tobą szczery: rozumieją, że musisz usłyszeć prawdę (nawet jeśli trochę kłuje) lub kazać ci zatrzymać się i zastanowić, zanim zaczniesz działać.

Jeśli Twój trener biznesowy potrafi połączyć te elementy Twojej pracy, staniesz się lepszym liderem. Zobaczysz wpływ na swoją firmę — w sposobie, w jaki Twoja firma zacznie się stabilizować, rozwijać i zbliżać do swojej wizji. Zobaczysz wpływ tego, jak Twoi pracownicy przychodzą do pracy. Zobaczysz też wpływ na wyniki finansowe, utrzymanie klientów i zmiany w pracy w firmie.
Jasna mapa drogowa

Dzięki coachingowi biznesowemu Twoim celem jest zbudowanie udanego biznesu z zamiarem . Aby to zrobić, potrzebujesz zorganizowanego programu do naśladowania . Jeśli Twój trener nie oferuje planu, jak pomóc Ci w tworzeniu każdego z systemów i strategii, których Ty i Twoja firma potrzebujecie – oraz kolejności, w jakiej powinniście je rozwijać – prawdopodobnie stworzysz kilka krytycznych luk systemowych w Twojej firmie . Dobry coach ma sprawdzony program, za którym stoi i jest przygotowany do realizacji.
Nacisk na upodmiotowienie i niezależność

Na czym polega coaching online?

W EMyth patrzymy na coaching poprzez przysłowie: „Daj człowiekowi rybę, a będzie jadł przez jeden dzień. Naucz człowieka łowić ryby, a będzie jadł przez całe życie”. Świetny trener biznesu wie, że z biegiem czasu będziesz ich potrzebować coraz mniej. Ich celem jest zapewnienie Ci odpowiednich narzędzi do zastosowania teorii w praktyce i pokazanie, jak szybko zrobić dla siebie to, w czym potrzebowałeś ich pomocy dzisiaj — umiejętności rozpoznawania i diagnozowania potrzeb Twojej firmy w przyszłości. Jak każda dobra relacja wspierająca, jest to trochę paradoks: im bardziej ci pomagają, tym mniej ich potrzebujesz. Świetny trener wie o tym i nie udaje, że jest inaczej, aby utrzymać z tobą relacje finansowe w nienaruszonym stanie.

Znalezienie trenera to wysoce subiektywny proces, który zależy od kilku czynników i tego, jak bardzo każdy z nich jest zgodny z Twoimi priorytetami. Jeśli szukasz profesjonalnych cech trenera, oto cztery najważniejsze, które należy wziąć pod uwagę:

Doświadczenie, poziom umiejętności i szkolenie
Podejście i filozofia
Certyfikat(y) (lub ich brak)
Stosowany przez nich program, program nauczania lub metodologia

Wszystkie te kwestie są ważne przy wyborze trenera biznesowego, ale osobiste dopasowanie jest tak naprawdę podstawą tego, co sprawia, że ​​trener biznesowy jest dla Ciebie najlepszy . Szkolenia coachingowe – zobacz

Jeśli jesteś gotowy do współpracy z trenerem, służymy pomocą . Lub, jeśli masz już trenera biznesowego i zastanawiasz się, czy jest on dla Ciebie odpowiedni, zadaj sobie następujące pytania:

Czy spotykają cię tam, gdzie jesteś? Czy poświęcają czas na świętowanie z tobą, ale też są przy tobie, jeśli coś naprawdę pójdzie nie tak?
Czy wiedzą, dokąd zmierzasz? Czy mają sprawdzoną mapę, której używają do zadawania właściwych pytań dla Twojej firmy na konkretnym etapie, na którym się znajduje? Nie zakładaj, że mają prawdziwy plan lub jakiekolwiek uzasadnione szkolenie tylko dlatego, że mają na wizytówce słowo „trener”.
Czy potrafią utrzymać długoterminową wizję, pomagając Ci rozwiązać problemy, które istnieją dzisiaj w Twojej firmie? Czy zauważają wzorce i trendy, czy po prostu reagują na Twoje codzienne frustracje? Potrzebujesz mądrej rady, a nie tylko szybkich rozwiązań.
Czy sprawiają, że jesteś bardziej ciekawski? Ich sposób myślenia o rzeczach powinien być zaraźliwy — powinieneś zadawać innym ludziom pytania, które ci zadają.
Czy rozumieją, czym jest coaching? Uważaj na konsultantów w przebraniu i terapeutów-amatorów bez prawdziwego przeszkolenia lub doświadczenia, aby Cię poprowadzić.
Czy naprawdę pociągają cię do odpowiedzialności? Powinni być gotowi do wezwania cię, jeśli nie pojawisz się i nie wykonasz pracy, aby dokonać prawdziwej zmiany.
Czy chowają się za żargonem, listami lub sztuczkami? Przełożenie pracy, którą wykonujesz ze swoim trenerem, na swój biznes i życie nie powinno wydawać się skomplikowane – może trudne, ale nigdy skomplikowane lub niejasne.

Świetny trener to wiele rzeczy. Ale co najważniejsze, są zaufanym mentorem, któremu naprawdę zależy na Twoim sukcesie i sukcesie Twojej firmy. Wiedzą, że te dwie rzeczy są ze sobą nierozerwalnie związane i to jest partnerstwo, w którym wszyscy wygrywają